hejdå världens bästa helg.

För det kan det kanske ha varit. Eller iallafall årets bästa. Eller iallafall den bästa det här halvåret.
En gång i tiden lovade jag dyrt och heligt att jag aldrig skulle utsätta min kropp för något så idiotiskt som vinterbad. Igår var det en fiiin vinterdag med snö på marken, sol på himlen och ingen vind i luften. En perfekt dag att ägna åt några timmars bastande och badande. Asså shiiiiit vad det var skönt. Nej, det är inte skönt att gå i vattnet. det var sju grader, det finns inga möjligheter att det ska kunna vara skönt. Men det är skönt när man kommer upp. Där uppe är det en grad och ändå kan man stå ute en stund innan man går in i bastun igen. Och man känner sig tvagad, renad, själen blir pånyttfödd. Sen var det dags för lite mat. Åt och drack gott och bytte sedan ut desserten mot en kort promenad till grappa där vi istället testade deras drinklista. En bra sådan. Nya och annorlunda drinkar. Muddlad apelsin, mmmmm. Mangotini & pepper, mmmmm. Allt detta i sällskap av den fina madelene. Äkta kvalitetstid utan män och barn, bara vi och vårt tjöt. Sweet!!

Det var lördagen. Det var ju faktiskt dag två. För fredagen var nästan lika bra. jag säger nästan för att jag inte var hemma från jobbet innan klockan sex så fredagen fick inte lika mycket tid. Men den fina elin kom strax efter mig och vi skickade iväg sambon för att få ha tjejsnack utan pust, suck och stön. Vi lagade mat, drack vin och tittade på idol. Sen kollade vi läget på pianobaren. Sweet!!

Idag är det söndag och allt är inte längre guld som glimmar. Men det gör inget. För jag har choklad, chips, clementiner, julmust och scrubs. I can do this!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0