Den killen kommer få sina fiskar varma.

Var kommer det uttrycket ifrån?

Anyway... Fick en bokning inatt vid halv tresnåret där det stod att jag skull ehämta på taxistationen. Gött! Toa! Glider ner och det sitter en ensam kille på bänken som reser sg när jag kommer. Jag hoppar ut fort och säger att jag gärna kör honom om typ en minut.

När jag kommer ut igen går vi mot bilen och precis när han ska hoppa in i baksätet så stannar han och vinkar på en tjej som står på trottoaren. Hoppsan, han var minsann optimistisk när det gäller sista-minuten-ragg tänkte jag. Hon hoppade in i bilen och det visade sig att kvinnan var hans sambo och hon var bekymrad över att han tänkte åka hem utan henne. Nej nej, jag såg att du kom sa han. Tur för henne att jag var kissnödig. Tur för honom att jag inte sa nåt. Sen hade han tydligen inte svarat i telefonen på minst en timme heller och slutligen svarade han inte henne i taxin heller.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0