Höja bensinpriset?

Det vill miljöpartiet göra. Motiveringen är att de vill att människor ska välja andra alternativ än bilen. Ja, det är väl bra. Men för att inte göra mig och kanske 50 000 andra arbetslösa så kanske det är bättre att sänka tågets och bussens biljettpris istället.

Nåt parti (tror att det var bondepartiet, eller iaf ett alliansparti) vill att man har 18 månaders provanställning för att få in unga människor på arbetsmarknaden. Jag vet inte riktigt hur det ska hjälpa. Mitt förslag (säg till Fredrik att läsa detta om ni träffar honom) är att man sänker arbetsgivaravgiften för människor mellan 18-25.

Men vad vet jag. Ingenting.

Kollar på Biggest Loser just nu. Man blir sjukt sugen på att ge sig ut i spåret när man ser det. Men jag har ju redan varit där ett varv idag så jag stannar hemma och käkar en kaka eller två istället. Det partiet som lovar snygga kroppar åt folket får min röst.

Kommentarer
Postat av: Emma

Fan va duktig du är som springer!! Sluta med det!

Det ger mig dåligt samvete.



Som sagt, jag ska rösta på dig på söndag.

2010-09-14 @ 22:48:45
URL: http://emmainstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0